W celu sprawnego przeprowadzenia procesu likwidacyjnego niezbędny jest pakiet dokumentów pozwalających na ustalenie odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń oraz wysokość świadczenia. W przypadku szkód transportowych niezbędne są:
- Zgłoszenie reklamacyjne, zawierające dane Poszkodowanego (imię, nazwisko, nazwa firmy, adres) oraz opis zdarzenia,
- List przewozowy z datą nadania przesyłki,
- Protokół szkodowy (opis okoliczności zdarzenia, zakres szkody),
- Nazwa banku, nr rachunku Poszkodowanego
- Umowy kupna – sprzedaży, rachunki, faktury zakupu, kwity kasowe, wyceny rynkowe dokonane np. przez rzeczoznawcę/serwis, cennik, wydruki aukcji internetowych dokumentujące wartość uszkodzonej/utraconej przesyłki,
- rachunki za naprawę, kalkulacje kosztów naprawy, oświadczenie Poszkodowanego o kosztach naprawy, wyceny wartości mienia – w przypadku, gdy szkoda polega na uszkodzeniu mienia w stopniu umożliwiającym jego naprawę,
- oświadczenie zrzeczenia się praw do odszkodowania przez jedną ze stron (Nadawca lub Odbiorca przesyłki).